Czemu dobre SEO musi tyle kosztować? Poznaj koszta pozycjonowania

Czemu dobre SEO musi tyle kosztować Poznaj koszta pozycjonowania

Wszystkie strony internetowe firm, sklepów czy indywidualnych osób mają jeden cel: poszerzenie zasięgu. Nieważne jaką dziedziną się zajmujemy, liczy się to by rozbudować swoją markę, stać się popularnym i łatwym do znalezienia w wyszukiwarce Google. Temu służy pozycjonowanie strony, z którym wiąże się dzisiaj niestety wiele mitów. Pozycjonowanie strony wymaga wykonania wielu czynności, zaangażowania i umiejętności analitycznego myślenia. Kluczem jest też szeroka wiedza informatyczna i marketingowa, pozwalająca na skuteczne osiąganie celów. Z tego względu pozycjonowanie zleca się specjalnym agencjom i profesjonalnym pozycjonerom. Ile trzeba za to zapłacić? Dlaczego koszty są takie wysokie?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – średnie koszty

Średnie koszty związane z profesjonalnym pozycjonowaniem wynoszą od 2 do 5 tysięcy złotych miesięcznie. Warto pamiętać, że jest to usługa długofalowa, dlatego umowy podpisuje się na co najmniej pół roku. Tylko po takim czasie da się zauważyć wymierne efekty. W finansach doświadczonych pozycjonerów uwzględniona jest między innymi taka praca jak: stworzenie perspektywicznego planu, szczegółowa analiza reprezentowanej branży, szczegółowa analiza konkurencji, zakup nowoczesnych programów, raportowanie i śledzenie zmian, praca przy kodzie HTML, praca przy słowach kluczowych, tworzenie unikalnych treści, edytorstwo strony, wprowadzenie nowych narzędzi, działanie w mediach społecznościowych.

Takie aktywności są ważne szczególnie przy rynku e-commerce. Rozwija się on bardzo dynamicznie, co wymusza konieczność szybkiego reagowania. Proces wchodzenia na pozycję liderów jest bardzo złożony, dlatego trzeba sięgnąć po fachowca, który weźmie za to odpowiedzialność. Oczywiście do niektórych opcji ma dostęp każdy człowiek. Każdy użytkownik i właściciel strony może np. zainstalować darmowy program statystyczny Google Analytics, z którego będzie odbierał dane dotyczące ruchu na stronie, źródła wejścia czy współczynnika odrzuceń. Trzeba jednak pamiętać, że jest to działanie czasochłonne. Osoby, które mają profesjonalną stronę internetową, zawodowo zajmują się najczęściej innymi rzeczami. Lekarz, który ma osobistą witrynę przedstawiającą usługi i dane kontaktowe, nie będzie poświęcał wielu godzin w ciągu dnia na pracę przy pozycjonowaniu. Zleci ją tym, którzy mają czas i zrobią to dobrze – to właśnie z tego względu koszty usługi są bardzo wysokie.

Ale o cenie decydują też realne sukcesy. Pozycja jaką zajmujemy dziś w Internecie określa jakość naszej oferty i ocenia ją – nawet jeśli w rzeczywistości jest niska. Skuteczne pozycjonowanie podnosi wrażenie profesjonalizmu, co automatycznie przyciąga klientów, czytelników czy współpracowników.

Tanie pozycjonowanie – czy to jest uczciwe?

Kiedy szukamy pozycjonerów dla naszej strony internetowej, bez wątpienia możemy trafić na niskie ceny. Oferty kilkuset złotych zapłaconych raz na miesiąc wcale nie są atrakcyjne. Mogą być po prostu chwytem marketingowym lub nieuczciwym działaniem, które pracownicy Google rozpoznali już kilka lat temu. Tanie pozycjonowanie opiera się przeważnie na masowym udostępnianiu linków do strony – ma to podnieść wrażenie licznych rekomendacji. System Google odczytuje to pozytywnie i podnosi miejsce w rankingu. Oczywiście do czasu – za rozpoznanie takich praktyk nakładane są aktualnie kary finansowe. Szybko traci się też wysokie miejsca i w konsekwencji – pieniądze. Nawet te kilkaset złotych można byłoby zainwestować lepiej, stawiając na profesjonalną pracę doświadczonych oraz zaufanych pozycjonerów.

Pozycjonowanie stron internetowych – podsumowanie

Pozycjonowanie stron internetowych to szereg zadań, które wymagają wiedzy, analiz, zestawień i dynamicznych reakcji na to co dzieje się w Internecie. Zlecenie pozycjonowania fachowcom jest wysokim kosztem rzędu kilku tysięcy złotych miesięcznie, ale efekty jakie przynosi służą przez kolejne lata. Skutecznie wpływają na rozwój firmy, popularność lub zysk w sklepie internetowym. Świadczą o profesjonalizmie i wysokiej wartości przedstawianej oferty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *